detvardethrjagvillesga.blogg.se

mina känslor, mina tankar, mina åsikter

barna i Bullerbyn

Kategori: Allmänt

tittar vi på och jag dricker dagens första kaffe, ur en mugg som kommer från Kuala Lumpur och som jag fått av Kalle :) Allt går i slowmotion här och det är lite påfrestande...igårkväll satte vi oss och tittade på fotbollen och ganska direkt så somnade Julia bredvid mig i soffan. Jag trodde bara hon skulle slumra lite så jag lät henne vara, men så fel jag hade...vid elva fick vi liv i henne så vi kunde lägga oss. Då hade Kalle fått ta till sista utvägen och sjöng Ja må hon leva!...då vaknar hon alltid men det känns ju lite elakt! Hon somnade om direkt och sov till halv åtta idag och sen dess har vi pysslat med frukost och dusch...och allt går sååå långsamt. Det låter säkert märkligt men är hon inte med på noterna så tar det tid. Det går inte att lyfta omkring henne och jag vill inte dra och slita i henne. Lirka är ordet för dagen. Febern är borta förutom små toppar då och då, nässelutslagen är också nästan borta så jag har slutat ge henne dom tröttande tabletterna så nu kan det ju bara bli bättre.
 
 
 
Funderar lite på en tid vi har för tandoperation nästa vecka, hon måste ju vara helt frisk när hon ska sövas så jag får nog ringa och prata med dom.
Läkarbesöket förra veckan var ju snabbt avklarat, det var lite pinsamt för Julia var verkligen inte pigg så hon sa ingenting. vi pratade mediciner och läkarintyg. Jag saknade vår gamla doktor, det är alltid jobbigt att börja om med nya kontakter. Det är svårt att beskriva Jullan på ett läkarbesök och särskilt påläst var han inte. Förhoppningsvis är det honom vi får fortsätta träffa i tre år nu innan hon går över till vuxenhabiliteringen.
 
Ikväll är det dags för C&F att lämna Amerika och det ska bli så kul att höra vad dom varit med om. Carolina har jag inte hört så mycket ifrån och det är som vanligt...med henne får man tänka som så att inga nyheter är goda nyheter :) Första gången hon åkte utomlands själv med sina kompisar så hörde hon av sig när det var dags för hemresa och talade om att allt varit bra! Man får bara ta det som det är...
Fredrika är lite snabbare med att lägga upp bilder och dom har vi ju njutit av att se..."lånade" en bild från igår där Carolina tydligen är på besök hos frissan :)
 

<3
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: