detvardethrjagvillesga.blogg.se

mina känslor, mina tankar, mina åsikter

21 mg

Kategori: Allmänt

det är styrkan på mina nikotinplåster, jag måste ha dom några veckor till och ska sedan trappa ner till svagare styrka. Frågan är hur det varit utan dom, för även med dom så är hela jag en katastrof. Det är därför jag inte skriver så mycket här, det går inte. Jag har rökt i 33 år, cirka gurka en ask om dagen. Nu vill jag inte det längre, jag vill verkligen inte, vill inte vara rökare! Jag mår inte bra som rökare.
 
Nikotin är ett nervgift, herregud varför gör man ens cigaretter! Ett nervgift som man blir beroende av, det är sjukt och det är så jag måste tänka för jag vet att det här blir svårt. Svårt för mig, svårt för min omgivning...jag hoppas att Kalle och Julia orkar det här tillsammans med mig. Min avgiftning kan man t.om läsa om, trött, nedstämd, okoncentrerad, ont i kroppen, ont i munnen, klåda och utslag. Sanslöst vansinnigt och jag får leva för en timme i taget.
 
Helgen som gått har varit helt hemsk, det är värst hemma för här finns alla vanor :(
 
Jag ångrar sååå mycket att jag tog bort korttidshelgen för Julia. Jag brukar boka av dom vid storhelger när jag är ledig men hon hade haft det så mycket bättre där i helgen. Jag kan ju inte begära att hon ska ta hänsyn till mig och jag har inget som helst tålamod och har svårt att överhuvudtaget vara det minsta glad.
 
Jag sitter och tittar på bilder just nu som gör mig glad. Bilden här under är från förra sommaren när Kalle och jag var i Sthlm. Vi turistade och tog en fikapaus vid Djurgårdsbron :) jag kommer ihåg hur bra jag mådde just då, solen sken, vattnet kluckade omkring oss och fikat smakade fantastiskt! Men jag kommer oxå ihåg att jag tyckte det var så bra att man fick röka där, det fanns askkoppar på borden...I sommar hoppas jag på samma känsla, men utan cigaretter.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: