detvardethrjagvillesga.blogg.se

mina känslor, mina tankar, mina åsikter

skärp dig annars får du inget fredagsmys

Kategori: Allmänt

så har jag sagt några gånger idag till fröken Söder. Hon lever rövare här hemma och mitt tålamod tryter. Jag antar att många med mig sagt så till sina barn nån gång. Det var tråkiga rubriker i tidningen igår, kränkningar på en gruppbostad för funktionshindrade. Jag vet ingenting om det, men man blir ledsen och det får inte förekomma. Arbetsgivare har ett jätteansvar, speciellt i dessa tider när ekonomin är i fokus och inget får kosta. Att möta funktionshindrade är tålamodskrävande och personal måste få feedback i det dom gör. Sen blir det ju inte lättare för oss föräldrar precis när vi ska tänka eget boende för vårt funktionshindrade barn.
 
Jag är iallafall en trött mamma idag men fredagskänslan börjar så smått att infinna sig. Ledig helg med mina guldklimpar :) jag har lämnat bilen på felsökning och handlat för helgen. Hon som springer efter mig och ryter hela tiden, henne har jag mutat med ett godisägg så nu hoppas jag att lugnet varar ända fram till påsk! ;)
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: