detvardethrjagvillesga.blogg.se

mina känslor, mina tankar, mina åsikter

onsdag

Kategori: Allmänt

onsdag imorgon och jag hoppas Julia kan gå till skolan igen. Hosta har jäklats med henne på nätterna så sömnen har blivit lidande, men inatt har hon sovit lite bättre. Helgen som gick var ganska trist. Dåligt med sömn pga hostan och jag har troligen fått en muskelinflammation i högerarmen. Det onda sitter precis i en rörelse jag använder när jag hjälper Julia och nu har hon ju varit hemma mycket så då blir man lite mer sliten. Men Voltaren funkar faktiskt.
 
Morgondagen ska jag ägna åt mig själv, först medarbetarsamtal eller resultat och utvecklingssamtal som det lite fint heter. På en arbetsplats kan det vara svårt att nå resultat när man som vi fått ny chef åtta gånger på sex år. Ett tydligt ledarskap är oerhört viktigt annars spårar det lätt ur. Någon måste hålla ihop det och föra verksamheten framåt. Eftermiddagen ska jag tillbringa framför datorn, skrivandes på ett cv och ett personligt brev. Jag ska söka ett nytt jobb, jag hyser inga större förhoppningar om att få det men jag ska försöka vara övertygande i min ansökan. Men det är fasen så svårt! Jag har aldrig sökt nåt jobb men heller aldrig varit arbetslös, jag har blivit tillfrågad och fått mina jobb. Arbetsmarknaden var inte så svår då. Jobbet jag ska söka är nåt helt nytt för mig men det skulle passa tror jag :)
 
Förövrigt är det andra dagen utan cigaretter och livet är lite tråkigare.
 
 
 
 

Kommentarer

  • carina säger:

    Hurra va du är duktig med att vara utan ciggen, heja på!!! Nu blir jag nyfiken om vad det är för jobb du ska söka, du får gärna berätta.... Ha de gott så länge

    Svar: receptionist..:)
    Madeleine

    2013-03-19 | 12:33:31

Kommentera inlägget här: