detvardethrjagvillesga.blogg.se

mina känslor, mina tankar, mina åsikter

ribban är lagd

Kategori: Allmänt

Vi äter alltid middag tillsammans här hemma och det är för det mesta lugnt och skönt. Jag gillar när vi sitter ner alla tre och pratar. Men Kalle har för det mesta ätit klart före oss och vill helst gå tillbaka till sin grotta ;) jag brukar be honom sitta kvar lite och så oxå idag. Efter en stund reste han på sig och tyckte att han kunde få gå med orden: "du har ju Jullan att prata med", och det har jag ju! :) Därefter utspelade sig följande middagskonversation:
 
M: hur har din dag varit Julia?
J: Åh, en sån natt...sjunger hon.
M: vad har du gjort i skolan då?
J: taxi 78.
M: vad fick ni för mat i skolan?
J: 10 vindruvor.
 
...och så fortsatte det i den stilen. Iochförsig passar det mig bra just nu, att sluta röka tar på mitt intellekt, jag har svårt att koncentrera mig och sitter gärna i min egen lilla värld :)
 
bättre än cigaretter? :)
 
En vän till Julia har lämnat jordelivet. Honom tänker vi på lite extra.
 
 
 

Kommentarer

  • Peter Fjällgård säger:

    Ja det gör vi verkligen.
    KOMMER ATT SAKNA HONOM.

    2013-03-26 | 17:43:21
  • carina säger:

    Mkt sorgligt och ledsamt. Fick ett sms igår kväll där ngn trodde det var vår son...jättejobbigt.

    Svar: nämen fy!
    Madeleine

    2013-03-26 | 18:57:14
  • Bisan säger:

    Tråkigt med vännen som lämnat.
    Låter väl som ett bra samtal med både sång och lite info om att Jullan fått frukt i skolan

    kram & bra jobbat med ciggen

    2013-03-27 | 08:44:37
    Bloggadress: http://www.beatrice-minadagarilivet.blogspot.com

Kommentera inlägget här: