detvardethrjagvillesga.blogg.se

mina känslor, mina tankar, mina åsikter

snön faller och vi med den

Kategori: Allmänt

Jag börjar med att skicka en tanke och en varm kram till en arbetskamrat som pga den förbannade snön halkat och brutit armen <3 vi kommer att sakna dig dom här veckorna.
Jag väntar in Julia nu och hoppas resan hem går bra, det snöar fortfarande och jag vet att det är halt på vägarna. Skolan tycker att hon kan vara hemma imorgon, hon är trött och jag tror dom. Det märks nog mer när hon är där att veckorna med influensa och förkylning tar ut sin rätt. Lilla stumpan <3
Men hon har iallafall varit på bra humör för tack vare snön så tror hon att det snart är jul igen, det spelas julsånger och när jag kom från jobbet härom kvällen hade mormor fått hämta upp julpapper ifrån källaren så dom kunde slå in gamla leksaker. Julia satt lycklig med en hög julklappar framför sig och började öppna när jag kom hem. Idel glada utrop hördes efter varje paket: men åh!, åh, vad vacker!, tack så mycket! :)
Stackar'n, det är ju ett tag kvar till jul...men om ett par veckor får vi vår och då glömmer hon bort det, vitsippor och småkryp smäller nästan lika högt!
 
snöhögar igen och mer blir det
 
Tog en paus och hämtade in Julia, dom var sena pga vädret och Älva var stressad. Att nån annan stressar på kan få min dotter att bli arg och så blev det, mina armar fick sig en omgång och det ser ut som om en katt klöst mig i ansiktet. Man skulle önska att solen alltid sken och att omgivningen alltid hade gott om tid...
Men nu är det lugnt igen och vi kan börja om.
 
Fjärde dagen utan cigaretter och det var tur att jag inte hade några hemma nu ;)
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: