detvardethrjagvillesga.blogg.se

mina känslor, mina tankar, mina åsikter

andra klarar det.

Kategori: Allmänt

Våfllorna var goda och grädden nyvispad :)
 
Jag har ingen bra bok att läsa just nu så när jag lägger mig börjar tankarna fara istället. Paniken lurar och tårarna bränner bakom ögonlocken. Det är helt okej att tycka att jag är larvig. Ända sen Julia var liten har jag varit helt på det klara med att hon ska flytta hemifrån som alla andra. Eftersom mitt yrke handlar om det här med så har jag ju varit övertygad om att det är det bästa. Gamla föräldrar ska inte ta hand om sina vuxna funktionshindrade. Jag tycker så men just nu tar andra känslor över. JAG VILL INTE! Ingen känner henne som jag, ingen älskar henne som jag, ingen förstår henne som jag! Hur ska det kunna bli bra?! Känslan är densamma som om någon försöker ta mitt lilla barn, hon är ju bara vuxen på papper. Jag antar att man ska igenom det här, andra klarar det ju. Helvete!
 
Fast jag tänker ha en skön söndag, se till att Kalle skickar iväg lite sommarjobbsansökningar, kanske prata med Lina en stund och höra hur hon hade det på Berns igårkväll. En vän till henne åker snart till Australien i fem månader och det känns nog lite trist, dom hade väl lite avskedspartaj...för övrigt handlar morgonens diskussion om att Jullan vill åka till sommarstugan och leta grodor. Jag försöker tala om att det är för kallt och för mycket snö ;)
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: