detvardethrjagvillesga.blogg.se

mina känslor, mina tankar, mina åsikter

books

Kategori: Allmänt

såg nyss en bra film, The Jane Austen Book Club. Den handlade om böcker och lite kärlek...litteratur förenar. Jag älskar böcker och att läsa och har alltid gjort det, skulle vilja ha ett eget bibliotek ni vet ett sånt man ser i filmer med sköna fåtöljer och öppen spis...ingen konjak men gärna gott kaffe :) Jag skulle vilja kunna skriva böcker också men har alldeles för dåligt tålamod och jag tror en författare har tålamod. Jag försökte faktiskt lite för några år sen att börja på en bok om hur det var att få ett funktionshindrat barn. När Julia var liten läste jag allt jag kom över som handlade om det och saknade en del. Men som sagt var, det sprack på tålamodet. Men man vet aldrig, när jag får lite mer tid över så skulle jag kunna tänka mig att gå en skrivkurs och satsa på en riktigt smaskig deckare! Jag läser en sån nu av en ny och ganska okänd författare, Samuel Karlsson. Den är riktigt bra och lite extra kul att den utspelar sig i våra trakter, från Virserum till Horn :)
 
 

Kommentarer

  • Bisan säger:

    Har väl samma författare hemma och då boken hypnotisören ??
    Eller kanske inte är samma
    Men påminner ändå ha ha

    Herregud vad mycket böcker man läst
    Tycker du borde skriva vad du tyckte fattades !

    Kram

    Svar: japp, Kepler skrev den oxå :) har du läst den senaste...Sandmannen, riktigt ruggig!haha, jag ska utveckla mig lite mer men har så mycket i huvet så jag måste börja nånstans! Kram och hoppas maten smakar :)
    Madeleine

    2013-01-12 | 19:25:30
    Bloggadress: http://www.beatrice-minadagarilivet.blogspot.se
  • Anonym säger:

    Ligger kanske i generna. Gillar att läsa och att skriva ;)..

    2013-01-12 | 20:44:28
  • Bisan säger:

    Har inte läst den ännu , men har lovat mig själv att hitta egen tid för slappa/läsa

    Svar: gör det :)
    Madeleine

    2013-01-13 | 12:07:41
    Bloggadress: http://www.beatrice-minadagarilivet.blogspot.se

Kommentera inlägget här: