detvardethrjagvillesga.blogg.se

mina känslor, mina tankar, mina åsikter

dagbok...

Kategori: Allmänt

att skriva av sig var det ja, helt rätt Beatrice. Det var lite tanken jag hade och det har ju med att göra den snart stundande 18-årsdagen, att Julia ska betraktas som vuxen i vissa avseenden, att hon ska flytta hemifrån så småningom. Jag tänker så mycket att det ibland känns som om huvudet ska sprängas men eftersom det inte gör det ;) så pajar magen istället och kroppen värker...jag har ett stort kontrollbehov och just nu har jag inte kontroll över allt och då förstår ni ju själva kanske hur det kan bli. Det är ganska befriande ibland när jag ringer min äldsta dotter för att gnälla lite och hon inte är på lyssnarhumör...Åh, men sluta gnälla mamma, släpp det! kan det låta haha, det kan faktiskt vara skönt att höra :) Fast jag gnäller inte så mycket, det vet jag och den här bloggen ska inte bli nån klagomur bara, för det är inte min grej! Och jag är inte bitter.
 
Jag har jobbhelg och som vanligt är den blixtsnabbt över, lite för fort ibland faktiskt för jag gillar mitt jobb och önskar att vi hann med lite mer på helgerna. Ikväll fick jag höra om ett par som fått ett funktionshindrat barn för en tid sen och jäklar vad det berör.
 
 

Kommentarer

  • Tina Borum säger:

    Känner igen mej när du säger att du tänker så det känns som huvudet ska gå i bitar. Nattsömnen blir ofta lidande när oron gnager, och som du säger - man har inte den kontroll man skulle vilja.....

    Svar: visst är det jobbigt...och man vill bara allt ska bli bra.
    Madeleine

    2013-01-14 | 08:50:24

Kommentera inlägget här: