detvardethrjagvillesga.blogg.se

mina känslor, mina tankar, mina åsikter

det är mörkt ute...

Kategori: Allmänt

Personalmöte på jobbet upptar den här förmiddagen och i eftermiddag åker nog granen ut. Lite tidigt med tanke på Knut men det passar bäst idag. Det blir inte populärt eftersom julfantasten i det här huset väntat sen i oktober och gärna skulle fira jul lite oftare. Igår hade jag "kontorstjänst" här hemma, ett antal tel.samtal gällande Jullan skulle göras. Hon blir ju myndig snart och då får inte jag automatiskt fortsätta göra sånt som rör henne. Ett bra rättsskydd för jag skulle ju kunna vara en förskräcklig mamma men just nu är det bara lite rörigt. F-kassan tog längst tid och jag blev inte så mycket klokare. Det mesta hade jag läst mig till och handläggaren kunde inte svara på så mycket. Den mest konkreta infon var ju deras handläggningstider som varierar från 8 veckor till 4 månader. Det måste ha sparats in rejält på personalen! Det var bättre förr ;) min första kontakt med dom ang. Julia kom när hon var i ettårsåldern. Min handläggare, som jag hade i många år kom på hembesök för att berätta allt jag behövde veta. Jag skulle söka vårdbidrag och tyckte det var jobbigt, jag tycker fortfarande bidrag är jobbigt för det går inte att komma ifrån känslan av samhällsbörda. Men han beskrev det så fint över en kaffekopp; du ska se det som en försäkring Madeleine, om nånting händer med bilen så får du ersättning för det, det här är samma sak och det ska hjälpa till att underlätta vardagen lite...Tack Sölve, du är en av alla underbara människor jag mött. Man kommer inte ifrån att man är tvungen att göra uppoffringar, jag har ju inte kunnat jobba heltid nån gång sen Julia kom, då hade inte dygnets timmar räckt till och inte orken heller för den delen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: