detvardethrjagvillesga.blogg.se

mina känslor, mina tankar, mina åsikter

energislukare.

Kategori: Allmänt

Det var en lång dag igår, den rullade på snabbt från 05 till 21.30...det var -22 när vi gick ut på morgonen och när jag står där och skrapar rutorna så går en granne förbi och talar om att han åker till solen på tisdag, och vips så blev isen ännu svårare att skrapa bort! ;)
 
Jag hade satt mig tillrätta framför datorn på eftermiddagen med en stor kopp kaffe och börjat på ett långt och bra blogginlägg när jag var tvungen att åka iväg så det kom lite annat emellan. Man vet att man lever när man har barn. Fortsättning följer på det nästa vecka :(
 
När vi åkte igår morse pratade vi inte om att det var kortishelg men lite koll på det hade nog Julia, i förbifarten plockade hon med sig sin gamla docka och några små gosedjur. Hon vill gärna ha med sig lite saker hemifrån när hon ska nånstans, eller lite saker förresten, ibland dyker vi upp på kortis med stora kassar :) Jag kan förstå henne och tror hon skapar sin trygghet så men det blir ju lite praktiskt omöjligt ibland. Den gamla dockan som numera bara är ett dockhuvud har hon haft sen hon var liten, vi har försökt med nya dockor men det går inte. Hon har en kasse med barbiedockor för en smärre förmögenhet och en kasse med småsaker och skräp, och skräp är det...hon samlar på tomma förpackningar som hon ska ha när hon leker affär. Dom där kassarna släpar hon alltid omkring på här hemma och gud nåde den som rör dom! :)
 
Nepp, jag fortsätter min jobbhelg...lite seg i huvudet eftersom det var fullmåne inatt och då blir sömnen därefter.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: