detvardethrjagvillesga.blogg.se

mina känslor, mina tankar, mina åsikter

kaffe smakar bäst efter maten

Kategori: Allmänt

På onsdagar får man äta middag framför teven i det här huset så det gjorde vi :)
 
Nu dricker jag kaffe och besvarar en enkät som handlar om sjukvården kring epilepsi hos barn och ungdomar. Tanken är att den ska bli bättre och det är nog bra tänkt. Neurologen vi haft mest kontakt med hade ett stort upptagningsområde och många patienter. Information och uppföljning bör också förbättras och information även till personal som har kontakt med dessa barn. Epilepsi väcker ofta känslor av obehag och det är inte så konstigt, man känner sig ganska maktlös när man står bredvid och inte kan göra så mycket. Anfallen varierar ju också beroende på vem som får dem så det är svårt att bli expert. Julias anfall har för det mesta gått över utan medicin, däremot har hon slagit sig illa flera gånger när hon ramlat i början av ett anfall. Under en period för några år sen hade hon det jobbigt, jag kommer ihåg en varm sommardag då när det var som värst...på kvällen kunde jag räkna ihop till ca.300 små anfall! Då var ingen av oss katig...
 
Nästa vecka ska vi på det årliga läkarbesöket och då ska vi träffa en för oss ny doktor, vår Dr.Ingemar är ju pensionär :)
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: