detvardethrjagvillesga.blogg.se

mina känslor, mina tankar, mina åsikter

nu, snart eller sedan.

Kategori: Allmänt

Julia har svårt med tidsuppfattning och alltså då svårt att vänta. Man kan tänka sig själv hur frustrerande det måste vara att inte veta när något ska hända. I skolan och på korttids/fritids har hon ett schema med bilder över dagens aktiviteter men jag har valt att inte göra så hemma, utom vid speciella tillfällen. Både på gott och ont för det skapar ju då istället fler konflikter, men att ha det så kräver en del planering och strukturen blir ganska påfrestande för övrig familj. Vi lever ändå ganska strukturerat och med rutiner så att Julia kan känna sig trygg.
 
Men, igårkväll talade jag om för henne att vi ikväll skulle göra våfflor och bjuda hit mormor & morfar...idag väckte hon mig och hade varit nere i köket och plockat fram alla ingredienser, duktig tjej :) Förmiddagen har vi alltså ägnat åt att diskutera (bråkat) när vi ska göra våfflorna och att grädden inte kan stå framme tills ikväll, jag är lika envis för jag vill ha nyvispad grädde! Just nu råder vapenvila och vi kan få lite annat gjort. Tänk att jag aldrig lär mig...
 
Våfflan på bilden tryckte vi i oss en kväll förra sommaren på Grönan :)
 

Kommentarer

  • Peter Fjällgård säger:

    Jag måste bara skriva några rader till dig Madde!

    Vet du om att du är fantastisk mamma?
    Men en vanlig människa! Och oavsett vår yrkeskunskap ger det ju inte ett bortsuddat känsloliv.
    Vi vet hur det är, men känner ett annat. Vilket tur? Att vi inte är utan de känslorna, kanske inte för dig men för Jullan.
    Just meningen att jag aldrig lär mig...... är ju så sant.
    Vi är ju bara människor

    Svar: Tack Peter! :)
    Madeleine

    2013-01-21 | 13:49:15

Kommentera inlägget här: