detvardethrjagvillesga.blogg.se

mina känslor, mina tankar, mina åsikter

sådärja!

Kategori: Allmänt

kvällsbestyren är snart gjorda och allt tar sin lilla tid. Fröken Söder sover efter en ganska lugn kväll även om dusch och tandborstning gjordes under en del protester, "jag vill inte" och viljan är stark. Men jag vann och vi sa godnatt efter att vi gått igenom den vanliga ritualen, Julia frågar och jag svarar; mamma, kan vi hälsa på Frasse? Mamma, kan vi fika hos Helena? Mamma, kan vi bygga ett grodhus? Mamma, kan vi hämta Lina vid tåget? frågorna kan variera men mycket upprepas och jag svarar så gott jag kan :) Kalle frågade ikväll om Jullan får göra samma saker som en vanlig 18-åring, som tex att köpa cigaretter och det får hon ju :) att vi har lite svårt att förhålla oss till hennes ålder måste ju bero på att hennes mentala nivå ligger på mellan 3-5 år. Även om hon ganska ofta nu låter som en tonårskille med dåligt ordförråd, för fula ord har hon lärt sig! :)
 
Mötet på jobbet var okej, lite manfall pga sjukdom och semester, Vi blev presenterade för vår nya enhetschef och det blir nog bra. Sen trodde jag ju att min kära kära kollega skulle avslöja sin lilla hemlighet men icke...hon lever efter mottot "barn är livet". Love you!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: